روش های مهاجرت به چین

یک اقتصاد قوی زندگی در چین را به عنوان یک مهاجر مورد علاقه برای افرادی که به دنبال درآمد سالم و پایدار هستند تبدیل میکند. به علاوه، فرهنگ منحصر به فرد آن را به مکانی هیجان انگیز برای بازدید و گردش تبدیل میکند. اما، بر خلاف برخی از کشورها، شما نمیتوانید فقط چمدان خود را ببندید و به چین پرواز کنید. چه قصد سفر، کار یا تحصیل داشته باشید، برای زندگی یا سفر به چین به ویزا نیاز مندید. چه نوع ویزا نیاز دارید؟ الزامات چیست؟ چگونه میخواهید تهیه کنید؟ و … اگر بدنبال جواب های سوالات بالا هستی تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای مهاجرت به چین به کدام ویزا نیاز داریم؟

هدف از سفر تعیین میکند که چه نوع ویزا نیاز دارید. ویزا های مختلفی توسط دولت چین صادر میشود، از جمله ویزای توریستی، تجاری، کاری، دانشجویی  و .. برخی از انواع محبوب دیگر عبارتند از ویزای خانوادگی، خصوصی، گروهی و خدمه. شما میتوانید لیست کاملی از تمام ویزا های مسافرتی چین را در وب سایت سفارت چین مشاهده کنید. وقتی تصمیم میگیرید برای کدام یک درخواست بدهید، به دلیل اصلی سفر خود فکر کنید و تصمیم بگیرید که چه مدت قصد دارید در آنجا بمانید. در ادامه به تعدادی از ویزا ها میپردازیم.

ویزای کار چین

ویزای کار چین با نام ویزای Z نیز شناخته میشود و برای افرادی است که قصد کار و دریافت حقوق در چین را دارند. این برای افرادی نیست که تجارت میکنند و توسط کارفرمایان خود در کشورشان حقوق میگیرند. برای درخواست، به چند چیز خاص از کارفرمای خود نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که نامه اعلان ویزا و همچنین مجوز کار دریافت کرده اید تا بتوانید به صورت قانونی در کشور کار کنید. ویزای Z فقط برای 30 روز اعتبار دارد، بنابراین هنگام ورود به چین باید برای اجازه اقامت موقت نیز درخواست دهید.

ویزای تجاری چین

اگر قصد یک سفر کاری را دارید، به ویزای تجاری برای چین نیاز دارید که به آن ویزای F نیز گفته میشود. این سند برای مسافرانی است که قصد دارند با یک مشتری یا مشتری در چین ملاقات کنند یا در یک رویداد صنعتی مانند یک نمایشگاه تجاری شرکت کنند. شما باید یک عکس اخیر از خود و همچنین یک پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه تا تاریخ انقضای آن داشته باشید. مانند تمام ویزاها، شما باید یک درخواست را پر کنید. شما همچنین به یک دعوت نامه از طرف کسب و کار، شرکت یا سازمانی که قصد دارید با آن کار کنید یا زمانی که در آنجا هستید ملاقات کنید، نیاز دارید.

دعوت نامه باید مفصل باشد و باید حاوی اطلاعات بسیار خاصی باشد. دعوت نامه شما باید شامل رابطه بین شما و شرکت چینی باشد. باید تاریخ ورود و خروج شما را ذکر کرده و هدف اصلی بازدید شما را مشخص کند. همچنین باید اطلاعاتی در مورد مسافر و شرکت یا فردی که شما را به کشور دعوت میکند ارائه دهد.

بیشتر بخوانید : ثبت شرکت در چین

ویزای دانشجویی چین

اگر قصد دارید در مدرسه یا دانشگاه چین تحصیل کنید، دو نوع ویزای دانشجویی وجود دارد.

ویزای X1 برای مطالعات طولانی مدت است که به شما امکان میدهد بیش از 180 روز در کشور بمانید. با این مدرک، باید برای اجازه اقامت موقت نیز اقدام کنید.

ویزای X2 برای تحصیلات کوتاه مدت است، مثلاً اگر قصد دارید یک یا دو ترم را در خارج از کشور بگذرانید. با سند X2 میتوانید حداکثر 180 روز اقامت داشته باشید.

به همراه پاسپورت و درخواست خود، باید یک کپی از اعلامیه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه ای که قصد تحصیل در آن را دارید ارائه دهید.

ویزای توریستی چین

ویزای توریستی که به آن ویزای L گفته میشود. برای کسانی است که میخواهند برای تور و گشت و گذار از چین دیدن کنند. اگر قصد مهاجرت به چین را دارید، سفر به آنجا به عنوان یک توریست راهی عالی برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا میخواهید برای مدت طولانی در آنجا زندگی کنید یا خیر است. انواع مختلفی از ویزای توریستی وجود دارد. شما میتوانید یکی را برای ورودی های تک ورودی، دو ورودی یا چند ورودی که میتوانید حداکثر برای 10 سال استفاده کنید، دریافت کنید. در بیشتر موارد، مدت اعتبار یک اقامت مجرد در چین 30 روز است. برخی از ویزاها به شما امکان اقامت تا 60 روز را هم میدهند.

برای درخواست ویزای توریستی به پاسپورتی نیاز دارید که حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار آن باقی مانده باشد. همچنین باید فرم درخواست را پر کنید و مدرکی مبنی بر بلیط های رفت و برگشت و همچنین رزرو هتل برای مدت اقامت خود ارائه دهید. برای درخواست، باید شخصاً به سفارت یا کنسولگری، یا مرکز درخواست ویزای چین مراجعه کنید. اگر خودتان نمیتوانید به آنجا بروید، میتوانید یک آژانس مسافرتی یا یک آژانس ویزا برای شما درخواست کند. شما نمیتوانید مدارک خود را از طریق پست ارسال کنید.

شرایط اخذ پاسپورت کشور چین

پاسپورت کشور چین در رتبه بندی و رنکینگ پاسپورت های جهان در رتبه ۵۹ جهان قرار دارد. افرادی که موفق به اخذ پاسپورت چین میشوند، میتواند بدون نیاز به ویزا به ۲۹ کشور جهان رفت و آمد کند. به طور کلی میتوان گفت که پاسپورت کشور چین در رتبه متوسط پاسپورت های جهان قرار دارد و در مقایسه با کشورهای اروپایی قدرت کمی دارد. متقاضیان درخواست پاسپورت کشور چین باید از روش های ذکر شده مانند سرمایه گذاری، ازدواج و کار و تحصیل اقامت موقت این کشور را اخذ کنند. متقاضی پس از ۵ سال کار و اشتغال و تحصیل و سرمایه گذاری میتواند کارت اقامت این کشور را اخذ کند. متقاضیان برای دریافت پاسپورت کشور چین باید واجد شرایطی باشند. بعضی از شرایط اخذ کارت اقامت موارد زیر میباشد:

  • متقاضی در کشور چین دارای بستگانی باشد که تبعه و شهروند چین هستند.
  • متقاضی در کشور چین زندگی و کار و اقامت داشته باشد.
  • متقاضی در کشور چین متولد شده باشد.
  • متقاضی برای اخذ پاسپورت این کشور دلایل منطقی داشته باشد.
  • متقاضی به منظور اخذ پاسپورت کشور چین باید در ابتدا اقامت دائم این کشور را اخذ کند.

مهاجرت به چین از طریق کار

متقاضیان اخذ اقامت کشور چین میتوانند از طریق اخذ ویزای کار برای اقامت چین اقدام کنند. بدین منظور متقاضی نیازمند ویزای Z می باشد و باید از طرف یک کارفرمای چینی دعوت نامه داشته باشد. متقاضی باید رزومه و سوابق کاری خود را برای موسسه های کاریابی در چین ارسال کند. این موسسه های کاریابی از طریق کارفرما ها فرد متخصص حرفه ای را برای کار در این کشور انتخاب میکنند. متقاضی کار در کشور چین باید دارای تخصص و مهارت حرفه ای باشد. از جمله تخصص های مورد نیاز در این کشور میتوان این شغل ها را ذکر کرد:

  • مهندسی نفت و گاز
  • مدیریت فروش
  • فناوری اطلاعات
  • بازاریابی
  • حسابداری

مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری

طبق قوانین مهاجرت به چین، افراد خارجی که به دنبال گرین کارت و اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری هستند باید سرمایه گذاری مستقیمی در این کشور انجام دهند که منجر به عملیات پایدار شود، سطح سرمایه گذاری مورد نیاز برای دریافت گرین کارت بر اساس صنعت و منطقه عمومی که پول در آن سرمایه گذاری شده است متفاوت و به شرح زیر است :

سرمایه گذاری در هر بخش در کاتالوگ رسمی برای هدایت صنایع سرمایه گذاری خارجی به حداقل 500000 دلار نیاز دارد، برای مثال تولید در طیف وسیعی از بخش‌ها تشویق میشود، اما خدمات مبتنی بر آب و برق محدود شده‌ اند مانند: آب و مخابرات و سرمایه گذاری خارجی در تولید در بخش های حفاظت شده مانند چای سبز و داروهای چینی معمولا مجاز نیست.

  • سرمایه گذاری در غرب چین در هر منطقه ای برای تلاش برای کاهش فقر، نیازمند سرمایه گذاری حداقل 500000 دلار است.
  • سرمایه گذاری در چین مرکزی، به سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون دلاری نیاز دارد.
  • سرمایه گذاری در چین (خارج از مناطق فوق) نیاز به سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون دلاری دارد.

نحوه مهاجرت به چین

اگر تصمیم دارید که می خواهید شهروند چین شوید، ابتدا باید دولت شما را به عنوان یک مقیم دائم تایید کند. برای درخواست اقامت دائم، باید حداقل یکی از شرایط اقامت را داشته باشید.به عنوان مثال:

اگر با یک شهروند چینی یا فردی که 5 سال اقامت دائم در این کشور داشته باشد، میتوانید شرایط لازم را داشته باشید. همچنین در صورت سرمایه گذاری در بخش های خاصی از اقتصاد محلی، میتوانید مقیم دائم شوید. و اگر شما بالای 60 سال سن دارید و اقوام در چین دارید، ایجاد اقامت دائم باید نسبتا آسان باشد. پس از ایجاد اقامت دائم، میتوانید روند درخواست شهروندی را آغاز کنید. به شما پیشنهاد میکنیم حتما قبل از هرگونه درخواست مهاجرت حتما با یک وکیل متخصص مهاجرت چین صحبت کنید و از آن مشاوره دریافت کنید. موسسه حقوقی دکتر آرش ایزدی با تجربه چندین ساله وکالت در چین آماده هرگونه خدمات به هموطن های ایرانی برای مهاجرت به چین است. برای دریافت مشاوره میتوانید با شماره 09121997255 تماس حاصل فرمایید.

وکیل مهاجرت به چین

مهاجرت به خارج از کشور مستلزم ارائه درخواست های دقیق به دولت آن کشور است که علاوه بر پیچیده ‌تر شدن مسائل، مقررات مهاجرت اغلب تغییر میکند. پس به کمک یک وکیل با تجربه، مهاجرت میتوانید با موفقیت اقامت دائم و در نهایت شهروندی کشور مورد نظر را دریافت کنید. داشتن وکیل مهاجرت میتواند شانس اخذ ویزا و سرعت مهاجرت را برای شما بالا ببرد. بعضی هم با توجه‌ به شرایط خود فرد بهتر است حتما وکیل بگیرند مانند افرادی که سابقه ریجکتی ویزا دارند.

وکیل مهاجرتی میتواند از شروع مسیر مهاجرت تا مشکلات پس از رسیدن به کشور مقصد به شما کمک کند. که مهم‌ ترینِ آن پیشنهادِ بهترین و کم‌ ریسک‌ ترین روش مهاجرتی با توجه‌ به شرایط شماست. انتخاب بهترین وکیل مهاجرت سخت است. اما بررسی مجوزات، پرونده‌های موفق و نظرات مشتریان آن‌ها میتواند به شما در این روند کمک کند. موسسه حقوقی دکتر آرش ایزدی با تجربه چندین ساله وکالت در چین آماده هرگونه خدمات به هموطن های ایرانی برای مهاجرت به چین است. برای دریافت مشاوره میتوانید با شماره 09121997255 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی